Kontakt
Publikationen:
2015
- Schwind, Valentin ; Wolf, Katrin ; Henze, Niels ; Korn, Oliver: Determining the Characteristics of Preferred Virtual Faces Using an Avatar Generator. In: ACM CHI PLAY ’15, ACM CHI PLAY ’15, 2015
2014
- Korn, Oliver: Context-aware assistive systems for augmented work : a framework using gamification and projection, 2014
- Funk, Markus ; Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht: Assisitive augmentation at the manual assembly workplace using in-situ projection. In: Proceeding of the chi workshop on assistive augmentation, Proceeding of the chi workshop on assistive augmentation. (2014)
- Funk, Markus ; Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht: An augmented workplace for enabling user-defined tangibles. In: Chi ’14 extended abstracts on human factors in computing systems, Chi ’14 extended abstracts on human factors in computing systems., ACM (2014)
2013
- Korn, Oliver ; Brach, Michael ; Hauer, Klaus ; Unkauf, Sven: Physical Exercise Software Based on Motion Tracking within the Framework of Ambient Assisted Living. In: Bredl ; Bösche, K. ; Wolfgang (Hrsg.) ; Bredl ; Bösche, K. ; Wolfgang (Hrsg.): Serious Games and Virtual Worlds in Education, Professional Development, and Healthcare, Serious Games and Virtual Worlds in Education, Professional Development, and Healthcare : IGI Global, 2013
- Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht ; Hörz, Thomas: The Potentials of In-Situ-Projection for Augmented Workplaces in Production. A Study with Impaired Persons. In: Proceedings of the ACM SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Proceedings of the ACM SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems : ACM, 2013
2012
- Brach, Michael ; Hauer, Klaus ; Rotter, Lisa ; Korn, Oliver ; Konrad, Robert ; Göbel, Stefan: Modern Principles of Training in Exergames for Sedentary Seniors: Requirements and Approaches for Sport and Exercise Sciences. In: International Journal of Computer Science in Sport (IJCSS), International Journal of Computer Science in Sport (IJCSS). (2012)
- Brach, Michael ; Korn, Oliver: Assistive Technologies at Home and in the Workplace – A Field of Research for Exercise Science and Human Movement Science. In: In EURAPA (European Review of Aging and Physical Activity), In EURAPA (European Review of Aging and Physical Activity). (2012)
- Brach, Michael ; Hauer, Klaus ; Korn, Oliver ; Konrad, Robert ; Unkauf, Sven ; Göbel, Stefan: Entwicklung eines computeranimierten Systems zum Kraft- und Balancetraining für Senioren. In: Technik für ein selbstbestimmtes Leben (AAL 2012): 5. Deutscher AAL- Kongress mit Ausstellung, Technik für ein selbstbestimmtes Leben (AAL 2012): 5. Deutscher AAL- Kongress mit Ausstellung, 2012
- Korn, Oliver: Industrial Playgrounds. How Gamification Helps to Enrich Work for Elderly or Impaired Persons in Production. In: Proceedings of the 4th ACM SIGCHI Symposium on Engineering Interactive Computing Systems, Proceedings of the 4th ACM SIGCHI Symposium on Engineering Interactive Computing Systems : ACM, 2012
- Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht ; Hörz, Thomas ; Kaupp, Daniel: Assistive system experiment designer ASED: A Toolkit for the Quantitative Evaluation of Enhanced Assistive Systems for Impaired Persons in Production. In: Proceedings of the 14th international ACM SIGACCESS conference on Computers and accessibility, Proceedings of the 14th international ACM SIGACCESS conference on Computers and accessibility : ACM, 2012
- Korn, Oliver ; Brach, Michael ; Schmidt, Albrecht ; Hörz, Thomas ; Konrad, Robert: Context-Sensitive User-Centered Scalability: An Introduction Focusing on Exergames and Assistive Systems in Work Contexts. In: Göbel, S. ; Müller, W. ; Urban, B. ; Wiemeyer, J. (Hrsg.) ; Göbel, S. ; Müller, W. ; Urban, B. ; Wiemeyer, J. (Hrsg.): E-Learning and Games for Training, Education, Health and Sports, Lecture Notes in Computer Sciences, E-Learning and Games for Training, Education, Health and Sports, Lecture Notes in Computer Sciences. Bd. 7516 : Springer, 2012
- Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht ; Hörz, Thomas: Assistive Systems in Production Environments: Exploring Motion Recognition and Gamification. In: PETRA ’12 Proceedings of the 5th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments, PETRA ’12 Proceedings of the 5th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments : ACM, 2012
2011
- Korn, Oliver: Serious Game Design: Potenziale und Fallstricke bei der spielerischen Kontextualisierung von Lernangeboten. In: Metz, M. ; Theis, F. (Hrsg.) ; Metz, M. ; Theis, F. (Hrsg.): Digitale Lernwelt – Serious Games: Einsatz in der beruflichen Weiterbildung, Digitale Lernwelt – Serious Games: Einsatz in der beruflichen Weiterbildung, 2011
2010
- Korn, Oliver: Unternehmen interaktiv. In: Siepmann, F. ; Müller, P. (Hrsg.) ; Siepmann, F. ; Müller, P. (Hrsg.): Jahrbuch eLearning & Wissensmanagement 2011. Bildung in Zeiten von Web 2.0, Jahrbuch eLearning & Wissensmanagement 2011. Bildung in Zeiten von Web 2.0, 2010
2009
- Korn, Oliver: Serious Games in 2D und 3D – Neue Entwicklungen in einem jungen Markt. In: dotGAMES, dotGAMES. (2009)
2007
- Korn, Oliver: Simulationen in der Praxis. In: dotGAMES, dotGAMES. (2007)
- Korn, Oliver: Authentische Lernarrangements mit Simulationen: Betriebliche Kompetenzentwicklung anhand eines Best-Practice-Beispiels. In: Schulz, M. ; Neusius, A. (Hrsg.) ; Schulz, M. ; Neusius, A. (Hrsg.): Fernausbildung geht weiter. Neue Beiträge zur Weiterentwicklung technologiegestützter Bildung aus pädagogisch-didaktischer Perspektive, Fernausbildung geht weiter. Neue Beiträge zur Weiterentwicklung technologiegestützter Bildung aus pädagogisch-didaktischer Perspektive, 2007
- Korn, Oliver: Spielend lernen – Simulationen in der Berufsbildung. In: Dotzler ; Gerhard (Hrsg.) ; Dotzler ; Gerhard (Hrsg.): Computer Art Faszination, Computer Art Faszination, 2007
- Korn, Oliver: Kompetenzerwerb mit Simulationen in der Praxis – Erfahrungen mit der Simulationsengine learn2work Kompetenzentwicklung in realen und virtuellen Arbeitssystemen. In: Bericht zum 53. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft, Bericht zum 53. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft, 2007
2006
- Korn, Oliver: Business Process Simulations – Hands-on skill-development as a means to improve business performance. In: Karapidis (Hrsg.) Proceedings from the ICL 2005 Workshop and the Professional Training Facts 2005 Conference, Proceedings from the ICL 2005 Workshop and the Professional Training Facts 2005 Conference. (2006)
2005
- Korn, Oliver: learn2work – Spiel der Arbeit. Eine spielbasierte Unternehmenssimulation zum Erwerb beruflicher Kompetenzen. In: Spath, D. ; Haasis, K. ; Klumpp, D. (Hrsg.) ; Spath, D. ; Haasis, K. ; Klumpp, D. (Hrsg.): Aktuelle Trends in der Softwareforschung. Tagungsband zum doIT Software-Forschungstag 2004, Aktuelle Trends in der Softwareforschung. Tagungsband zum doIT Software-Forschungstag 2004, 2005