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Oliver Korn

Herr Prof. Dr.

Institut für Visualisierung und Interaktive Systeme (VIS)

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Visitenkarte (VCF)

Publikationen:
  1. 2015

    1. Schwind, Valentin ; Wolf, Katrin ; Henze, Niels ; Korn, Oliver: Determining the Characteristics of Preferred Virtual Faces Using an Avatar Generator. In: ACM CHI PLAY ’15, ACM CHI PLAY ’15, 2015
  2. 2014

    1. Funk, Markus ; Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht: Assisitive augmentation at the manual assembly workplace using in-situ projection. In: Proceeding of the chi workshop on assistive augmentation, Proceeding of the chi workshop on assistive augmentation. (2014)
    2. Funk, Markus ; Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht: An augmented workplace for enabling user-defined tangibles. In: Chi ’14 extended abstracts on human factors in computing systems, Chi ’14 extended abstracts on human factors in computing systems., ACM (2014)
    3. Korn, Oliver: Context-aware assistive systems for augmented work : a framework using gamification and projection, Universität Stuttgart, Institut für Visualisierung und Interaktive Systeme, 2014
  3. 2013

    1. Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht ; Hörz, Thomas: The Potentials of In-Situ-Projection for Augmented Workplaces in Production. A Study with Impaired Persons. In: Proceedings of the ACM SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Proceedings of the ACM SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems : ACM, 2013
    2. Korn, Oliver ; Brach, Michael ; Hauer, Klaus ; Unkauf, Sven: Physical Exercise Software Based on Motion Tracking within the Framework of Ambient Assisted Living. In: Bredl ; Bösche, K. > & ; Wolfgang (Hrsg.) ; Bredl ; Bösche, K. > & ; Wolfgang (Hrsg.): Serious Games and Virtual Worlds in Education, Professional Development, and Healthcare, Serious Games and Virtual Worlds in Education, Professional Development, and Healthcare : IGI Global, 2013
  4. 2012

    1. Brach, Michael ; Hauer, Klaus ; Korn, Oliver ; Konrad, Robert ; Unkauf, Sven ; Göbel, Stefan: Entwicklung eines computeranimierten Systems zum Kraft- und Balancetraining für Senioren. In: Technik für ein selbstbestimmtes Leben (AAL 2012): 5. Deutscher AAL- Kongress mit Ausstellung, Technik für ein selbstbestimmtes Leben (AAL 2012): 5. Deutscher AAL- Kongress mit Ausstellung, 2012
    2. Brach, Michael ; Korn, Oliver: Assistive Technologies at Home and in the Workplace – A Field of Research for Exercise Science and Human Movement Science. In: In EURAPA (European Review of Aging and Physical Activity), In EURAPA (European Review of Aging and Physical Activity). (2012)
    3. Korn, Oliver: Industrial Playgrounds. How Gamification Helps to Enrich Work for Elderly or Impaired Persons in Production. In: Proceedings of the 4th ACM SIGCHI Symposium on Engineering Interactive Computing Systems, Proceedings of the 4th ACM SIGCHI Symposium on Engineering Interactive Computing Systems : ACM, 2012
    4. Brach, Michael ; Hauer, Klaus ; Rotter, Lisa ; Korn, Oliver ; Konrad, Robert ; Göbel, Stefan: Modern Principles of Training in Exergames for Sedentary Seniors: Requirements and Approaches for Sport and Exercise Sciences. In: International Journal of Computer Science in Sport (IJCSS), International Journal of Computer Science in Sport (IJCSS). (2012)
    5. Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht ; Hörz, Thomas: Assistive Systems in Production Environments: Exploring Motion Recognition and Gamification. In: PETRA ’12 Proceedings of the 5th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments, PETRA ’12 Proceedings of the 5th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments : ACM, 2012
    6. Korn, Oliver ; Schmidt, Albrecht ; Hörz, Thomas ; Kaupp, Daniel: Assistive system experiment designer ASED: A Toolkit for the Quantitative Evaluation of Enhanced Assistive Systems for Impaired Persons in Production. In: Proceedings of the 14th international ACM SIGACCESS conference on Computers and accessibility, Proceedings of the 14th international ACM SIGACCESS conference on Computers and accessibility : ACM, 2012
    7. Korn, Oliver ; Brach, Michael ; Schmidt, Albrecht ; Hörz, Thomas ; Konrad, Robert: Context-Sensitive User-Centered Scalability: An Introduction Focusing on Exergames and Assistive Systems in Work Contexts. In: Göbel, S. ; Müller, W. ; Urban, B. ; Wiemeyer, J. (Hrsg.) ; Göbel, S. ; Müller, W. ; Urban, B. ; Wiemeyer, J. (Hrsg.): E-Learning and Games for Training, Education, Health and Sports, Lecture Notes in Computer Sciences, E-Learning and Games for Training, Education, Health and Sports, Lecture Notes in Computer Sciences. Bd. 7516 : Springer, 2012
  5. 2011

    1. Korn, Oliver: Serious Game Design: Potenziale und Fallstricke bei der spielerischen Kontextualisierung von Lernangeboten. In: Metz, M. ; Theis, F. (Hrsg.) ; Metz, M. ; Theis, F. (Hrsg.): Digitale Lernwelt – Serious Games: Einsatz in der beruflichen Weiterbildung, Digitale Lernwelt – Serious Games: Einsatz in der beruflichen Weiterbildung, 2011
  6. 2010

    1. Korn, Oliver: Unternehmen interaktiv. In: Siepmann, F. ; Müller, P. (Hrsg.) ; Siepmann, F. ; Müller, P. (Hrsg.): Jahrbuch eLearning & Wissensmanagement 2011. Bildung in Zeiten von Web 2.0, Jahrbuch eLearning & Wissensmanagement 2011. Bildung in Zeiten von Web 2.0, 2010
  7. 2009

    1. Korn, Oliver: Serious Games in 2D und 3D – Neue Entwicklungen in einem jungen Markt. In: dotGAMES, dotGAMES. (2009)
  8. 2007

    1. Korn, Oliver: Spielend lernen – Simulationen in der Berufsbildung. In: Dotzler ; Gerhard (Hrsg.) ; Dotzler ; Gerhard (Hrsg.): Computer Art Faszination, Computer Art Faszination, 2007
    2. Korn, Oliver: Simulationen in der Praxis. In: dotGAMES, dotGAMES. (2007)
    3. Korn, Oliver: Authentische Lernarrangements mit Simulationen: Betriebliche Kompetenzentwicklung anhand eines Best-Practice-Beispiels. In: Schulz, M. ; Neusius, A. (Hrsg.) ; Schulz, M. ; Neusius, A. (Hrsg.): Fernausbildung geht weiter. Neue Beiträge zur Weiterentwicklung technologiegestützter Bildung aus pädagogisch-didaktischer Perspektive, Fernausbildung geht weiter. Neue Beiträge zur Weiterentwicklung technologiegestützter Bildung aus pädagogisch-didaktischer Perspektive, 2007
    4. Korn, Oliver: Kompetenzerwerb mit Simulationen in der Praxis – Erfahrungen mit der Simulationsengine learn2work Kompetenzentwicklung in realen und virtuellen Arbeitssystemen. In: Bericht zum 53. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft, Bericht zum 53. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft, 2007
  9. 2006

    1. Korn, Oliver: Business Process Simulations – Hands-on skill-development as a means to improve business performance. In: Karapidis ; Alexander (Hrsg.) Proceedings from the ICL 2005 Workshop  and the Professional Training Facts 2005 Conference, Proceedings from the ICL 2005 Workshop  and the Professional Training Facts 2005 Conference. (2006)
  10. 2005

    1. Korn, Oliver: learn2work – Spiel der Arbeit. Eine spielbasierte Unternehmenssimulation zum Erwerb beruflicher Kompetenzen. In: Spath, D. ; Haasis, K. ; Klumpp, D. (Hrsg.) ; Spath, D. ; Haasis, K. ; Klumpp, D. (Hrsg.): Aktuelle Trends in der Softwareforschung. Tagungsband zum doIT Software-Forschungstag 2004, Aktuelle Trends in der Softwareforschung. Tagungsband zum doIT Software-Forschungstag 2004, 2005
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